website thubmnail of BeenVerified

BeenVerified

Overview

BeenVerified has a rating of 2.4 stars from 303 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with BeenVerified most frequently mention credit card, day trial and criminal records. BeenVerified ranks 8th among Background Check sites.

service
53
value
55
shipping
15
returns
26
quality
51
+17
Sponsored message from BeenVerified
Billions of records - try searching someone today!
View Now
How would you rate BeenVerified?
grey star
grey star
grey star
grey star
grey star
Utah
1 review
2 helpful votes
Follow Alexander N.
Unfollow Alexander N.
Send Message
Share Review
Report Review

Works good found who i was looking for, trying to cancel my subscription was pretty stupid, calling a phone number to cancel a online subscription is annoying having to talk to a automated robot voice is very annoying. This website really needs a way to cancel subscriptions from the web page itself inside the account settings or something because calling or emailing just to have your membership canceled is ridiculous. I liked what beenverified has to offer, just not the way they do membership cancelations.

Date of experience: February 25, 2022
Michelle P. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Alexander,

Thank you for your review. We appreciate your feedback and will pass this information to our development team for future consideration. We are happy to hear you found the information you were seeking!

California
1 review
32 helpful votes
Follow Nicole S.
Unfollow Nicole S.
Send Message
Share Review
Report Review

Not worth your money. It's amalgamated google info, you still have 4 or 5 possible people attached to a phone on reverse phone look up, and there are no active phone numbers for Beenverified company. Their website number link is not in service. Poor business quality. Rip off.

Date of experience: June 10, 2021
Dana C. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Nicole,

Thank you for your feedback. BeenVerified is available via email, chat and phone, could you please share the number that you dialed? BeenVerified is collection of public record information. Public records are collected through official government records such as mortgage deeds, court records, magazine subscriptions, warranty cards and utility bills. It is possible that names connected to a phone number maybe a present or previous owner. If the number is a mobile number often times the number's are recycled quite frequently which may produce more than one owner. We continuously strive to update and expand our databases to provide you with current and accurate information.

Colorado
1 review
7 helpful votes
Follow steven m.
Unfollow steven m.
Send Message
Share Review
Report Review

A one time Title and History Report on a 2006 Porsche turned into an invisible monthly hit of $16.13. How other people out there are not noticing a month hit?

Date of experience: November 1, 2021
Dana C. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Steven,

We apologize for any confusion regarding your account. However, we do inform at sign up that you will incur a monthly fee until elected to cancel, you can cancel at anytime. It appears that possibly a request to cancel your subscription was not received, therefore the subscription continued to renew. We are happy to resolve this matter for you, please email support@beenverified.com for further assistance.

Arizona
1 review
4 helpful votes
Follow Jim C.
Unfollow Jim C.
Send Message
Share Review
Report Review

I want to see that management is aware that it has an employee whom they should appreciate/value immensely.

(As a side note: I refuse to jump through all the needless security hoops. Based on my experience with this hassle, I'll never come back on your site again.)

Date of experience: April 9, 2015
New Jersey
1 review
18 helpful votes
Follow Althea Z.
Unfollow Althea Z.
Send Message
Share Review
Report Review

Total rip off, no information available aside from less than I already knew! I tried it because of a fake site showing they were highly rated, probably created by them. Do not use! Waste of valuable time and money!

Date of experience: August 31, 2014
Carla S. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Althea,

I wasn't able to locate an account under the first name Althea. I'm sorry to hear this was your experience. At your convenience, please contact support@beenverified.com so we can be sure your account is canceled and we can answer any questions you may have about locating specific information.

It would also be helpful to know the specific website where you saw this review.

Please don't hesitate to contact us if you have other questions or need further assistance. You can reach us at 888-579-5910 or at support@beenverified.com.

Best,
Carla
BeenVerified Customer Care

Texas
1 review
14 helpful votes
Follow Dennis D.
Unfollow Dennis D.
Send Message
Share Review
Report Review

The report on me is 50% inaccurate. Appears a mix of information about me and other people who have lived in the same states and share part of my name. No excuse for such inept. Save your money. You won't be able to trust anything they say about strangers.

Date of experience: August 1, 2015
Carla S. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Dennis,
Thank you for sharing your feedback. I can certainly understand how finding inaccurate information in your report can be frustrating. It would be helpful to know what particular information was incorrect in your report.

The information in our reports is aggregated from many, many sources of public record information and publicly available data. We make every effort to provide the most current and accurate information we can. We are dependent upon the accuracy of public records. That being said, we are constantly expanding and updating our database to provide the most current information we are able to. We also offer a feature called AlertME that allows you to monitor a report you've run, such as the report you ran on yourself, in order to be notified whenever any information changes in the report. This can be a good way of keeping tabs on your own public record and the information available on you publicly, accurate or otherwise.

If you are especially concerned with any inaccuracies in your report, at your request we can opt your name out of BeenVerified's people search results. If you would like to be opted out, please let us know at support@beenverified.com.

I have turned off automatic renewal of your account so you will not be billed for the subscription again going forward. If you don't wish to continue using the service for the remainder of your paid time, please just contact Customer Care at support@beenverified.com or 888-579-5910 and we will be happy to assist you further.

Kind regards,
Carla
BeenVerified Customer Care

Washington
1 review
25 helpful votes
Follow Sam J.
Unfollow Sam J.
Send Message
Share Review
Report Review

Well
October 23, 2014

Well -- this program doesn't let you rate anything less that one star or I would. Save your money! Misses a great amount of data. The social media search is useless and can't even find Face Book accounts. I have friends that have a HUGE digital footprint and BeenVerified can't find any information on them. They also bait you by locking fields that you can unlock for more $$$$. I would say to definitely stay away.

Date of experience: October 23, 2014
Carla S. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Sam,
Sorry to hear this was your experience with the site. The Social Search contains a deep web search of 40+ social networks across the internet. It will return online profiles registered to email address searched, depending on the privacy settings for each profile. If there are no results for an email address, this may not be the email address associated with the individual's network profiles, or the profiles may be set to private.

When you sign up for a subscription, most plans include unlimited background reports (which include when available, addresses and phone numbers, relatives and associates, property reports, criminal records and much more). We offer the option to upgrade any report you run to a comprehensive report, which unlocks all sections and returns data in areas like UCC filings, watercraft ownership, DEA licenses etc. Not everyone has data in these areas, and there are additional costs for us to retrieve this data, so we offer this as an optional upgrade purchase, in order to keep the information most of our customers express interest in, affordable to access.

Thanks for your feedback. Please feel free to contact support at support@beenverified.com if you have any other questions or concerns.

Best,
BeenVerified Customer Care

New Mexico
1 review
37 helpful votes
Follow up y.
Unfollow up y.
Send Message
Share Review
Report Review

They automatically charged took $28.27 out of my bank account twice saying that it is what I initially signed up for upon my initial service plan... bunk bs because their run you around in circles website does NOT let you put a STOP to these monthly charges using your bank card numbers. The site has a software designed and set up to confuse you and lead you along a dog and pony show throwing a hoodwink blanket covering over your eyes to frustrate you. I had to "Google it" how to CANCEL this scam from taking other $28.27 auto payments out of my bank account. Been Verified is a poor excuse for a service... period. What a waste of my $58.54 which easn't worth $5.

Date of experience: May 11, 2021
Dana C. BeenVerified Rep
over a year old

Hi There,

We are unable to locate your account with the details provided. Beenverified is more than happy to assist you with cancelling and refunding your account. You can contact us to cancel at any time, and will not be billed for your next billing cycle. To protect the privacy of your account please contact support@beenverified.com or 1-866-885-6480 Open daily from 6 am - 11:30 pm EST to cancel.

New Mexico
1 review
4 helpful votes
Follow Chad P.
Unfollow Chad P.
Send Message
Share Review
Report Review

It took me 3 times to cancel it. Their information was not accurate on the car we looked up and then they kept arguing with us 3 months after requesting cancellation.

BeenVerified attempted to help this customer through the Sitejabber Resolution Center, but the customer did not respond
Date of experience: January 9, 2022
Arkansas
3 reviews
9 helpful votes
Follow Christopher R.
Unfollow Christopher R.
Send Message
Share Review
Report Review

Only wanted to find long lost contact. Already had the old information. All they had was an address, phone and spouse that was 14 years out of date. Nothing up to date for the one person. I emailed request to discontinue any further charges to my card. Got a quick reply saying no more charges but did not offer refund of excessive charge. On this one search, it was useless!

Date of experience: January 8, 2017
Carla S. BeenVerified Rep
over a year old

Hi Christopher,
Sorry to hear you weren't able to find what you needed. Your account was canceled as you requested. I have gone ahead and refunded your subscription purchase in full. You should see our refund reflected within a few business days.

The subscription you purchased gave you access to run unlimited reports on names, addresses, phone numbers and emails. I'm sorry to hear that we did not meet your needs.

If there is anything else we can do, please don't hesitate to contact us at support@beenverified.com or at 888-579-5910.