On Sitejabber, businesses may not offer incentives or pay to remove reviews. Learn more about our Review Guidelines.
MyHeritage is the leading global platform for family history discovery. It enriches the lives of people worldwide by enabling them to uncover more about themselves and where they belong.
With a suite of intuitive features and innovative products, MyHeritage creates a meaningful discovery experience that is deeply rewarding. Users build family trees and discover new information and relatives through advanced matching technologies and billions of historical records from across the globe. MyHeritage also offers an affordable at-home DNA test revealing an ethnicity breakdown across 79 ethnicities and 2,114 geographic regions, and AI-powered features to repair, colorize, and animate old photos.
The MyHeritage platform is enjoyed by tens of millions of people around the world who treasure and celebrate their heritage. MyHeritage offers full privacy controls and is available in 42 languages.
MyHeritage is generally well-regarded for its user-friendly platform and extensive database, which many customers find invaluable for tracing their ancestry and connecting with relatives. Users appreciate the regular updates and the powerful search capabilities that facilitate discoveries. However, concerns arise regarding customer service, particularly related to billing issues and the difficulty of reaching support. Some users have reported feeling overwhelmed by the volume of information and have encountered challenges in verifying data. Overall, while the service is praised for its features, improvements in customer support and communication are necessary to enhance user satisfaction.
This summary is generated by AI, based on text from customer reviews
We monitor reviews for authenticity
This is my third review concerning this untrustworthy Israeli-based company, My Heritage. As originally stated, I picked this company because they claim not to sell my DNA information. After seeing the horrendous acts in the Middle East, they're misleading propaganda war of information, not excluding the blatant lies to the people of the world. The world's media reported the introduction of artificial intelligence (AI), whose core operation is based on the use of personal, technical, and biological data that stems from our DNA information base. The report that makes me mad our taxpayer money paid every citizen in that country a $500-a-year stimulus check. I readied the reviews from other people on this website about how they're cheated because money's taken out of their accounts and customer service refused to return the money. All money sources must be taken by misconception or by force because they needed it to fund the war. As black people living in America, we are well-schooled on different levels of discrimination, especially the judicial system and local laws, not excluding corporations that create those laws. After waiting for a reply from the heritage team, which was ridiculous. My DNA was tested by My Heritage and Ancestry, and so was that of my first cousin, who is located in Africa. For some reason, his location did not come up as a DNA match, and we took the test at the same time. I wonder why? Everyone knows black people come from Africa, and that's as far as it should be known. For black people to connect with an African from their homeland, would strengthen the generational family bloodline. This is unacceptable, and I never realized the extent to which organizations secretly commit these acts of misinformation, or, should I say, denial of information. After seeing the tactics used in the Middle East war years of discrediting and destroying families in the occupied territory, psychological, and now biological weapons of mass destruction through the use of artificial intelligence. The sole purpose of AI is the systematic discrimination of minority races by any means necessary and My Heritage is this sugar that's sweetened the pie that's a lot of diabetes.
As I posted FAKE NEWS. I joined My Heritage because they advertised not share or sell my DNA results with anyone. I met this gay guy who went on my website and was able to do whatever he pleased and I gave him no password and he forged checks for a living. Each year my log on information was mysteriously removed. This includes my personal information I was forced to reinitialize my information. After contacting the company several times, I realized this was a right-wing Israel base COMPANY that has multiple factors of information gathering of the American people that supports the right wing Israel government and using money from American Black community only to give us a allusion of the truth or maybe I should say a continuing lie. The money we are giving them is supporting they're government. The reason why I proclaimed them as fake news I'm an Afro American my DNA matches includes only WHITE Europe, Australia etc but not one single match in Africa and 85% of my DNA comes directly from Africa especially Nigeria and Congo. Their customer support tells me they cannot help me I have to go to a private secret Black Ops team who will contact me at their convenience. I'm so ashamed that I chose this Israeli based company My last thought for every dollar you gave this company that pays for a bullet that kills someone.
On November 24th, I bought a DNA kit and I still haven't received it. I have already sent an email, but I have not received a response. I also tried to contact the virtual assistant, but I didn't hear back. Upon checking with USPS, I found that the kit was not delivered due to an insufficient address. However, I verified that the registered address is correct. I am very disappointed! I still haven't received my money or my DNA kit.
They blocked me without warning. I understand that it should be due to my VPN, but on the other hand, I've been running on a VPN for many years, and this has never happened before. And I refuse to explore myself on the internet just for their sake - it is their duty to keep up with the times...
But the worst thing is, they do nothing to help me with this. They don't answer emails even though they say they will, etc. etc.
And every page or link that refers to contact or a phone number just leads to a knowledge base. This is ridiculous - Their support is so BAD.
Kindly,
//one of your (former?) best client
NOTE: the date of the start of the problem is earlier, this screenshot is a later retry to log in.
My review is: they are approved for the most part, some of them better than approved! But on my latest support case, they behaved very BADLY. First at my my fourth email I received a reply.
My case was very urgent and a HUGE problem, I could not save data on my profiles. And then it's about something as simple as plain text. I lost all the data I entered, such as birth, death, funeral and place of birth and death. Very Annoying...
Kindly,
Peter Sandorf
Incompetent organization and people working here. They are unable to send us the correct DNA kits. We pay to send it to them and they cancel the dna kit code for no reason and don't want to compensate anything so really not recommended. Ridiculous, laughable and incompetent!
I bought a kit, they charged me the amount of 159.00 for an annual subscription, I asked for a cancellation and a refund of the money. They tried to give me an answer after 7 working days, but they didn't answer me, total disregard with the client.
Do yourself a favor and DO NOT EVER BUY their DNA kit. They never shipped mine. I have this tracking number from DHL which was ongoing for about 2 weeks. And after that, they suddenly removed the tracking number. +++ YOU CANNOT CONTACT THEIR SUPPORT ASAP. They have a useless Contact Us section on their website! How I wish i can rate this with 0!
My adopted daughter and I went to MyHeritage.com to explore membership for her. They ask you for information (names of parents), ask you to import a family tree from sites like Ancestry.com, etc. Kind of hard to do if you're adopted and don't have any of this information. Nowhere on the MyHeritage site did we see the option to simply join and get a DNA test kit. They did offer a trial membership, but that required giving the same information about parents, etc. too. Ancestry.com on the other hand was very easy to join. We considered MyHeritage.com based on reviews saying that it gives more information in regards to European matches. Oh, we also tried contacting MyHeritage Support. You either have to log in as a member, or create a membership using the information that an adopted person probably wouldn't have. No way to actually contact someone.
I have unlimited storage, but my website said, that there wery no storage left.
The person I talked to, she explained and solved the problem with kindness.
I wanted to experience this website last month (((for once))) and therefore I ordered the DNA test and that was it for me.
Now am surprised of cutting 129,50 € from my account!
I do not agree on any subscription and I am not interested in that and never have been. Thus I wanted to receive my money back and cancel all kinds of subscriptions! But I tried to contact the support and no one answered me!
I had my own sketchy information for my family history and was hoping I could see records etc to help me get more information, but No. I have spent 2 days building a family tree with information provided by me! MyHeritage just copied what I have provided, and I got absolutely nothing in return - just occasionally confirmation that my information given to them was correct. My partner re-activated a competitor site which he'd used in the past and in just 5 minutes I got more information than I got in 2 whole days. I would not recommend MyHeritage - a complete waste of time. There is a close competitor site which is infinitely better... go for that one!
It was a call from Utah with a fellow named Chris.
The mistake I made was very dumb on my end but he helped out and made my day.
Thanks a lot Chris
Terrible experience. I went a day over the trial period and was charged £115 (laughably, a 'discount'). Customer service are nonexistent. Disgusting. Customer id *******226.
Customer support not responding. I used the site a few times and they somehow got me to pay the annual plan for mor than a 100 $. I wasnt awere of this and they arent responding.
Hello Pavel,
Please send an email to Nikolina.vipsupport@myheritage.com from your registered email address at MyHeritage so that I may locate your account. In addition, please provide a direct link to this review and I’ll gladly assist you further.
Kind regards,
Nikolina, MyHeritage Team
If you get a trial and decide to not continue, be very sure you actually canceled. I emailed requesting a refund and for some reason they're requiring me to talk by phone "to help me with my request." My request is very simple, the kind normally settled even with a chat bot. I want a refund.
Also, when I initially contacted Support, I was told I would receive an answer in 5-7 days. That was not the case and I'm having to constantly follow up with them to get someone to be helpful.
Hello Martha,
I would be more than happy to assist and follow up.
Please contact me at Shane.vipsupport@myheritage.com from the registered email address of your account at MyHeritage. In addition, please provide a direct link to this review.
Thank you,
Shane, MyHeritage Team
I ordered an access to their records search program which was advertised for $24.99. They charged me $299.00 and getting a refund is almost impossible. Customer service is available if you want to make a purchase but unavailable for refunds. I did receive an email stating that someone would contact me. We'll see.
Hello John,
I would be more than happy to assist and follow up.
Please contact me at Nikolina.vipsupport@myheritage.com from the registered email address of your account at MyHeritage. In addition, please provide a direct link to this review.
Thank you,
Nikolina, MyHeritage Team
I cancelled the free trial and they still charged me $160. I cannot get a live person. I don't believe they have live people there. I put in to cancel so they canceled it for September 2024! Went ahead and charged me for another year! TERRIBLE SERVICE!
Hello Shanae,
Please send an email to Nikolina.vipsupport@myheritage.com from your registered email address at MyHeritage so that I may locate your account. In addition, please provide a direct link to this review and I’ll gladly assist you further.
Kind regards,
Nikolina, MyHeritage Team
I purchased a DNA kit for my daughter's birthday in August. On 10th September I was robbed of £114 through my PayPal account for a service which I do not need or want. I keep trying to contact support for a refund but am getting absolutely nowhere.
I am an elderly pensioner and cannot afford this amount. This is NOT a reputable company. Its a scam - do not have anything to do with MyHeritage. Its set up so that people are conned into taking a subscription. They claim they will help you to get a refund but nothing happens. I don't think these so- called Support people actually exist or if they do they are totally incompetent. Why do I have to give a one star rating? I would like to give minus five stars.
Hello Elizabeth,
Please send an email to Nikolina.vipsupport@myheritage.com from your registered email address at MyHeritage so that I may locate your account. In addition, please provide a direct link to this review and I’ll gladly assist you further.
Kind regards,
Nikolina, MyHeritage Team
Since 01st of september I've been trying to get support from Myheritage to resolve my issue and haven't got a decent support for it.
Very bad customer service, and kinda a scam. My wife bought two kits, one for me and one for her. Her kit has been completed properly, but I am still waiting for the results of mine, since 18/08 and dont even have it linked to Myheritage account.
We are currently seeking support to check what has happened between the kit and my account or for a refund and no answers at all.
Hello Ramon,
I would be more than happy to assist and follow up.
Please contact me at Shane.vipsupport@myheritage.com from the registered email address of your account at MyHeritage. In addition, please provide a direct link to this review.
Thank you,
Shane, MyHeritage Team
I checked my bank account and they'd taken a payment for a subscription that I knew nothing about. Their website is no help at all, it has you running around in circles. There's no phone number. I want refund and I've sent numerous e mails that don't get answered. After a few days of persistent e mails, I received a reply and an instant refund.
Hello Chinagirl,
Please send an email to Nikolina.vipsupport@myheritage.com from your registered email address at MyHeritage so that I may locate your account. In addition, please provide a direct link to this review and I’ll gladly assist you further.
Best regards,
Nikolina, MyHeritage Team
I would not get the free driver this because they will charge your account. And you can't never get a refund it takes forever. I do not recommend this site
Hello Donna,
Please send an email to Nikolina.vipsupport@myheritage.com from your registered email address at MyHeritage so that I may locate your account. In addition, please provide a direct link to this review and I’ll gladly assist you further.
Best regards,
Nikolina, MyHeritage Team
Answer: My issue was the automatic renewal without any kind of courtesy reminder prior to the effective date, as other businesses do. Advising one year in advance is a poor business practice. When I contacted them immediately on the renewal effective date, they refused to cancel and offered me a 25% discount. They eventually gave me the full refund but it was due to me turning it over to AMEX to resolve. I do however agree with the advice to base your renewal on your own personal experience.
Answer: You can find your site subscriptions via MyHeritage homepage - pull-down menu on the right upper corner button "Settings". Then click on "My purchases", and button "Site subscriptions". Click "View details". The details contain section "Cancel subscription". Maybe you can get advice by mail from MyHeritage support team (support@myheritage.com).
Answer: If you are looking to get as many connections to your tree that you can, use My Heritage. If you want flexibility in who is added to your tree, use Ancestry.
Answer: Dear Jonathan, Yes I have the same problem, I wrote to My Heritage and they have still not responded to my request for assistance. They are highly Sloppy and unprofessional in responding to customer request for assistance. Even though they have and excellent Technical Team. Fortunately I have another Computer with Windows 8 as a result of which I am able to continue working with my Website. But recently a few problems have cropped up with the recent upgrade of the My Heritage Program and have sent in a request for assistance and till today 3-5 months later I have no response. Apparently the company believes that they can play games with the customers. I firmly believe that they have somehow gone into self destructive mode.
Answer: Probbably you should like to know what are additional charges - described on MyHeritage site: Help Center > Account and Subscriptions > Subscriptions Whats the difference between a FAMILY SITE SUBSCRIPTION and a DATA SUBSCRIPTION? A Family Site Subscription (Premium or PremiumPlus) entitles you to increased storage on your family site for people in the family tree, photos, videos and documents. A Data Subscription entitles you with the access to billions of historical records in all the collections in SuperSearch. You also get unlimited access to Record Matches, including confirming and rejecting matches, if you have a family tree on MyHeritage.com. In addition, you can save and extract information from historical records you find in SuperSearch or get with Record Matches directly to your family tree.
Answer: If you have any problem with My Heritage you should email support@myheritage and state that you with to terminate the programme. They will tell you how to go about it. Hope that helps Sandra.
Answer: I believe a direct ancestor is someone without whom you would not be here. All your other ancestors are indirect.
Answer: Julija L. A: Probbably you should like to know what are additional charges - described on MyHeritage site: Help Center > Account and Subscriptions > Subscriptions Whats the difference between a FAMILY SITE SUBSCRIPTION and a DATA SUBSCRIPTION? A Family Site Subscription (Premium or PremiumPlus) entitles you to increased storage on your family site for people in the family tree, photos, videos and documents. A Data Subscription entitles you with the access to billions of historical records in all the collections in SuperSearch. You also get unlimited access to Record Matches, including confirming and rejecting matches, if you have a family tree on MyHeritage.com. In addition, you can save and extract information from historical records you find in SuperSearch or get with Record Matches directly to your family tree.
Answer: Hi After posting my complaint about MyHeritage on here I got a very quick response from some one called Dave at the company. He told me to send an email to support@myheritage.com and add the subject Dave: sitejabber. He responded a couple of days later - I emailed on a Saturday - and the auto repeat on my subscription was cancelled and my money refunded within days. Hope this helps.
Hello Nick,
Please note that MyHeritage is free to sign up to and the free trial you do not have to accept.
With regards to our 7 steps of information that you are prompted to enter, you may skip over these and simply create a family tree with only you in it.
You should then be able to to purchase a DNA kit if you wish to do so.
If you need any further assistance or have any further questions then please feel free to write to me to shane.vipsupport@myheritage.com.
Kind Regards,
Shane,
MyHeritage Team.