Right Stuf

How would you rate Right Stuf?
grey star
grey star
grey star
grey star
grey star
Michigan
1 review
4 helpful votes
Follow No N.
Unfollow No N.
Send Message
Share Review
Report Review

It's a run of the mil site. Has a lot of content at a fair price. Sales are really where it's at. They also are good on grouping series, can buy whole sets at discounted prices rather than each season as other sites make you do. I've never had a problem with packaging or items I received and I've ordered at least 20 items from there. The only knacks I have on this site is the fluctuation of pricing as it goes up after those sales a lot and the shipping is abysmal. They offer free 14 day shipping and its located in Iowa, sometimes you get lucky and will get in around a week. Shouldn't take that long to ship a package at all. If they fixed their shipping they'd be the number 1 anime plug for blu ray/DVD/Movies. Their figurines are not a competitive price compared to Amazon. Made this post then literally had a problem with my next order(Murphys law, right?) Now will have to go through this return process which is well documented. I'll edit this again after

Date of experience: July 29, 2020
Washington
1 review
6 helpful votes
Follow John C.
Unfollow John C.
Send Message
Share Review
Report Review

SCAM
March 17, 2022

I PREORDER AN ITEM. WAIT A YEAR AND IT FINALLY GETS IN STOCK ONLY FOR THEM TO SHIP AN ITEM THAT WAS ALREADY DAMAGED BEFORE THEY BOXED AND SHIPPED IT. THEN HAVE THE AUDACITY TO SAY I HAVE TO PAY TO SHIP IT BACK. THE ITEM IS 16 LBS SHIPPING ISN'T CHEAP. SELLING DAMAGED ITEMS LABELED AS NEW IS MALPRACTICE. THIS IS MY FIRST ORDER AND MY LAST.

Date of experience: March 17, 2022
Louisiana
1 review
1 helpful vote
Follow Jason A.
Unfollow Jason A.
Send Message
Share Review
Report Review

The only place that you can find good quality items amd prices with a fast shipping and no damages to the product for over night shipping anf you can find particular items with decent prices that you won't find anywhere else and the quality count is better then any local home goods store

Date of experience: October 31, 2017
Georgia
1 review
0 helpful votes
Follow Michael C.
Unfollow Michael C.
Send Message
Share Review
Report Review

Great Experience
July 12, 2021

When I saw the site in my google recs, I was skeptical because I had never heard of the site before. However, I decided to do some research and found some of the areas that most people were critiquing on were during the pandemic and for that, I give most establishments a pass. I ordered Shaman King Omnibus: Volume 3 because it was next in my collection, because I had also noticed that RightStufAnime is praised for the quality of their deliveries. Even though they discount their retail prices, the costs are almost made up in shipping costs, which makes sense, because that might also where they make a small profit. However, even after it was all said and done, I was able to save $2 total from my purchase had I decided to go to the local Barnes and Noble or order from Amazon.

I plan on using these guys if I ever want to buy more than one book at a time.
Thank you for the great experience!

Date of experience: July 12, 2021
Virginia
1 review
8 helpful votes
Follow Manga L.
Unfollow Manga L.
Send Message
Share Review
Report Review

Disappointed…
March 2, 2022

While they do have good sales on manga and anime items, their system is so antiquated! Customer service doesn't seem to know what their system can or can't do. As someone who's getting into manga and anime figures recently, I'm extremely disappointed in this company and the customer service.

I had my card compromised so I had to cancel it. Unfortunately, my bank did a chargeback for an order I did. I was assured by my bank it was fine but it was what it was. I fixed the issue with Right Stuf and paid the fee. And everything was fine. Or so I thought!

All of a sudden, my back order and pre orders got cancelled. What the heck? Customer service said it was because of the chargeback. I thought it was fixed. So now they want money upfront via PayPal. Okay! But some of my orders were purchased by cards and didn't get cancelled and some did. What the heck?

It was like they were making their own policy as it went! Customer service is condescending; that was my first complaint to them. I asked to correct an order because, again, their antiquated system wouldn't let you correct an order once submitted. Well, I placed a big order and just needed help in getting it corrected.

So disappointed. I'll definitely be limiting my business with them. Had I known they were like this, I would not have purchased the Anime membership.

Date of experience: March 2, 2022
Canada
1 review
33 helpful votes
Follow Joel P.
Unfollow Joel P.
Send Message
Share Review
Report Review

Their systems are very bad and if you are Canadien ordering from RightStuff you will regret you ever made an order with them. They only ship orders to Canada once they reach a certain weight of orders. So if it takes 1 month well you got to wait.

If you do not have a phone number on your account your order will not ship out and you will only be notified after the shipments goes out that your order was not shipped since the number does not exist on your account.

The system periodically deletes the number from your account.

The support chat will give you the generic response and bases all their messages on what their system tells them. They will never actually look into any issue. The support is outrageous.

After waiting and chatting with the supports for weeks you will eventually get your package and the products will be in good quality. So other then the horrible company the products are good.

Date of experience: August 22, 2016
California
1 review
42 helpful votes
Follow Anoush K.
Unfollow Anoush K.
Send Message
Share Review
Report Review

Customer Service
April 8, 2020

I ordered something that came broken in the mail, went through their claim process and they closed my case, without notifying me that it was "resolved" so I was trying to ask questions that weren't getting answered, so I finally get a hold of someone on the customer service line to ask my question about return shipping labels. But even though the mistake was on their end, they sent out something that was broken during transit because they did not put any padding/insulation, it is my responsibility to pay for shipping or be stuck with damaged goods. The representative went further to say if I had paid more for the priority shipping it would be a different story and if I'm not happy with that answer I can shop elsewhere. What a way to treat your customer.

If you guys are going to adhere to that policy as strictly as it seems, from the numerous reviews against you for the same problem, it might be wise to revise how you send out your products in the first place. If you take just a little more care in adding insulation you will probably see a decrease in these kind of reviews as product will be less likely to be damaged via transport. I can tell you that my item had nothing to protect it.

Date of experience: April 8, 2020
Virginia
1 review
0 helpful votes
Follow Jeremiah B.
Unfollow Jeremiah B.
Send Message
Share Review
Report Review

I live in Atlanta, Georgia (they are based in Iowa) and I get about 10 day shipping with economy and 5 with economy+ for about 5 extra bucks. I can't speak for customer service because I've never needed to contact them. All of my orders have come packaged in multiple layers and they have a insurance package (edit: not actual 'packaging', it covers damage) for 98 cents that I use (note: I've never had to contact them so I don't know about how that would work with customer service much). I order manga and light novels, which are usually about 3 dollars cheaper than Amazon (new) or Barnes and Noble. My only real problem is that popular items go out of stock often, but they are usually restocked quickly (2-3 days for off sale items, sometimes longer if its on sale). As proof I'm not a bot anyone feel free to contact me for proof that I bought Items and their quality at *******@gmail.com. When items are on sale, you can save crazy amounts of money. 6-8 dollars for books that are usually 10-12 dollars (books are mostly what I buy). Other items look expensive, but I've never really looked at figures on other sites to be able to tell you if these are a good price.

Date of experience: May 17, 2021
Washington
1 review
13 helpful votes
Follow Kristy O.
Unfollow Kristy O.
Send Message
Share Review
Report Review

I had been using this company for over 10 years.

My item was lost in the mail (USPS gave me the empty box) and they wanted me to mail in a physical claim form. I let them know that it would take time cause I didn't own a printer and the libraries were not open due to covid. I was eventually able to get access to a computer and mailed them the form.

The agent who first took my complaint said she would close my issue and that they would work on it again when they received the form. I sent them a follow up email letting them know my issues with printer access (not all of us can afford such things) and never heard back. I was eventually able to due so, but again never heard anything.

I recently contacted them regarding this, but they claimed they never received the form and that too much time passed so they would not give me my money back. I was NEVER told of a time limit. This is in the time of covid when their own website even stated it could take longer to process and ship things, but apparently their customers that are wronged are expected to have the means to own their own printer and work under there time tables. Nothing like taking advantage of the poor for your own gains I suppose.

I have no doubts the form arrived, but since the original agent said she was closing my request upon the form review I believe their staff saw the issue closed and just threw away the form. Is it possible the form was lost in the mail? Sure, but since I've never, ever had that issue before I have a hard time accepting that this company "never received my form".

Be aware that if even if you are not an employee of Right Stuff you are still expected to operate under company time.

Date of experience: September 15, 2021
Jake H. Right Stuf Rep
over a year old

Hi Kristy,

We appreciate you reaching out to us but we'd like to clarify some of the claims you are making. We took $121.09 and sent you the product you ordered. Your items were lost in the mail and we're sorry that happened. The policy you stated we made up has been on our website for years (https://www.rightstufanime.com/returnauthorization).
You didn't need to mail in the physical claim form but we needed you to fill it out and return it to us. That meant either by scanning or even taking a picture of the claim form that you had filled out and emailing it back to us.

The first representative you were working with advised that the case would be closed and after 2 weeks of no response, a case gets archived. So when you finally did get back to us, you responding to a closed case that had been archived meant no one was receiving those messages. It had been over 3 months since you first contacted us before you say you sent the form to us and it had been another 4 months until now when you are following up about it.

I'll be reaching out to you to offer a solution as it's certainly unfair your items were lost in the first place and we were willing to work with you to get a replacement out but we do have a policy in place regarding how long we have to file the claims with the shipping company. We understand your frustrations and hope to be able to work together to get you the items you ordered.

Best,
Jake Hockenberry
Customer Care Manager
Right Stuf Anime

Tennessee
1 review
10 helpful votes
Follow Abulinious K.
Unfollow Abulinious K.
Send Message
Share Review
Report Review

I used to love this company but they have sadly gone downhill over the last two years. Poor customer service is one factor. Their team is simply not helpful at all. They tell you exactly what you already know and will not provide additional details or answer questions. They were also very argumentative with me when I was asking questions. The second factor is packaging. They used to be top of their game in terms of appealing to collectors. Sadly, that mindset has disappeared due for the sake of efficiency. You can tell the items are not packaged with care. They also take no responsibility for damaged products and force the customer to buy for the shipping label. This is ridiculous and needs to stop. Not to mention, they have an absurdly high standard for what is and is not damaged. If I'm the customer, that's up to me to decide and it is their responsibility to get items to me that are not badly damaged due to their poor packaging efforts. The third factor is shipping speed. It takes them 5-10 days to simply ship an item then tack on the additional delays due to the pandemic, it gets very frustrating and they used to be faster than Amazon. Either way, I'm done with them and I don't like saying it. They have amazing deals and I genuinely like supporting the anime economy. Guess I'll continue using Amazon.

Date of experience: February 4, 2021

Overview

Right Stuf has a rating of 1.9 stars from 66 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with Right Stuf most frequently mention customer service and credit card. Right Stuf ranks 94th among Comics sites.

service
24
value
24
shipping
23
returns
17
quality
22