website thubmnail of Eastwood

Eastwood

How would you rate Eastwood?
grey star
grey star
grey star
grey star
grey star
Kentucky
2 reviews
6 helpful votes
Follow Ron B.
Unfollow Ron B.
Send Message
Share Review
Report Review

PR Control
August 17, 2018

Eastwood is really drawing straws. Why would I want a gift card for a company that sales crap equipment? If they really wanted to Reagan customers and have good reviews they would not sale Junk! I am gonna try and take a loss on this supposed new welder and sale it so I can buy a Miller or some brand that isn't junk...

Date of experience: August 17, 2018
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

We did everything to address this gentleman’s concern. Here at Eastwood we stand behind our products and will continue to do so. We offer a 90 day satisfaction guarantee. Within the first 90 days you may contact us for a replacement or a refund for any reason. After the 90 days the welders still have a 3 year warranty. If within those 3 years anything should malfunction on your welder we will replace the welder for you without question. With all welders we do ask that you allow our tech department to assist you in diagnosing the problem. If it can be fixed with parts we will provide those parts to you. Unfortunately his welder requires a replacement. We offered this replacement to him and have since sent him the email label to send the original back at no cost. While this welder is outside of the 90 day satisfaction guarantee and is not eligible for a refund, we did offer him an Eastwood gift card for the full cost of his welder. He did not find this option appealing and requested the replacement.
As stated previously we have sent out the email label and will be releasing his replacement as soon as we see the welder is in our carrier’s hands.
We have done everything in our power to make this right for him.
Please let me know if we can assist with anything else.
Thank you and have a nice day

Wyoming
2 reviews
14 helpful votes
Follow Andrew H.
Unfollow Andrew H.
Send Message
Share Review
Report Review

Billed me twice AND sent the wrong product.
August 3, 2022

At first, we were off to a good start. I had ordered a welding top, leg kit and plasma table. Customer service picked up that I may have order the wrong sized leg kit, contacted me, I deferred to them and they were going to switch to a different size leg kit. What I received was two leg kits, and the welding top with not plasma table. They also billed be twice for the order. Nearly a year of nothing short of 4 dozen emails, the issue remains unresolved, and I am still out $1600. I would not, under any circumstances, order anything from a company that cannot resolve their errors.

Date of experience: August 3, 2022
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello Andrew,
As per the last email we sent you. You were not billed for more than what your ordered. There was not a plasma table top on your order and we sent you the correct lag set that you needed that you were not charged for. Please review the invoices we sent over. If you need further assistance you can reply to that email.

Georgia
1 review
3 helpful votes
Follow Charles B.
Unfollow Charles B.
Send Message
Share Review
Report Review

Welder parts
February 9, 2021

Overall I've been very happy with my Eastwood MIG 175. The other day a spring washer broke that helps keep tension on the wire spool inside the welder. I've reached out to Eastwood multiple times and am caught in a loop. They are insisting that the part I need is for the spool gun (an external part used to weld aluminum). I keep telling them that I've never used the spool gun so that really can't be the issue. Their parts department won't talk to me, and they continue to insist that a part of the welder that I've never used and is still in the packaging it was sent in is the problem. This will be my last purchase from Eastwood.

Date of experience: February 9, 2021
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello Charles,
I do apologize for the inconvenience. We would be more than happy to assist you in getting the part you need. I will send you a private message so that we can get this resolved for you.

Utah
1 review
6 helpful votes
Follow Adam K.
Unfollow Adam K.
Send Message
Share Review
Report Review

The welder performed okay as long as it lased. However, it died soon after the warranty had expired. The upper control board got fried during very light-duty use. To get the replacement parts is an adventure by itself. Not only they cost arm and leg, but you can't just order them on-line. Calling, sending forms, and the long wait w/o any update on the status. 3 weeks later still nothing.

Date of experience: November 14, 2019
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello,

Thank you for reaching out to Eastwood.

We completely apologize that you have had a bad experience with regards to our products. We are truly sorry for any inconvenience you have incurred. Please do not hesitate to reply to this message, message us privately or you can give us a call at 1-800-343-9353. We will be more than happy to assist you in any way possible.

Colorado
1 review
5 helpful votes
Follow Thomas M.
Unfollow Thomas M.
Send Message
Share Review
Report Review

Go elsewhere first.
January 14, 2021

Eastwood uses FedEx combined with smart post as one of the delivery methods. I ordered a product needed for a job on Jan. 2nd. They sat on it and then sent it on the 4th. In 10 days of transit, it has barely made it half way to its destination. Eastwood's response was to shrug their shoulders. Eastwood's prices are far from the best, so the trade should be customer service. Not impressed. I now need to go elsewhere for an alternative. I will return the purchase if it ever arrives...

Date of experience: January 14, 2021
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello Thomas, Thank you for taking the time to post your feedback. Smart-Post does utilize the US postal service for delivery. Delivery time for most parcel services have been delayed due to the influx of shipping in the US. I do apologize for the delay. I do recommend for future use to select FedEx home it is a few dollars more but does delivery to most areas in 4-8 days.

Missouri
1 review
0 helpful votes
Follow Mike M.
Unfollow Mike M.
Send Message
Share Review
Report Review

No service
June 24, 2021

I'm not sure about the rest of their product line but the support for the plasma cutters suck. I've been told that they have no repair services and no authorized repair facilities. If it soils the bed while under warranty they just replace it. If it's after warranty it's land fill bound.
I hate this disposable mind set and when I replace this once usable [and now useless] door stop. I will buy it from a company that will at least point me some where that repairs can be made.

Date of experience: June 24, 2021
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello Mike, Thank you for your feedback. Eastwood understands the importance of having a machine you can count on to Do the job right. With that in mind Eastwood is in the process of creating a repair facility to support our products long after the warranty has ended. We will be able to repair units for our customers. We expect this to be live later this year.

Chad P.
South Carolina
1 review
2 helpful votes
Follow Chad P.
Unfollow Chad P.
Send Message
Share Review
Report Review

I ordered a tubing bender and quite a few accessories to go along with it. The next day I got an email saying that my order was on hold because it was fraudulent. After two different phone calls with customer service very long wait on hold they wanted me to send them a picture of my driver's license. Very shady if you ask me tonight I got your credit card information and your driver's license that's not going to happen. I'll try Woodward for I mess with the jack off's again. Their business motto seems to be poor customer service good luck staying in business!

Eastwood attempted to help this customer through the Sitejabber Resolution Center, but the customer did not respond
Date of experience: May 4, 2017
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello Chad,
We sent you a message two weeks ago explaining that our website security stopped your order as being "potentially fraudulent". Unfortunately, credit card fraud in the US is at an all-time high and we've had to take more stringent measures to protect our customers and ourselves. We ask for proof of ID to ensure that we are dealing with the right individual. We are very sorry for the misunderstanding. Tim-Customer Solutions

Virginia
1 review
1 helpful vote
Follow Alberto G.
Unfollow Alberto G.
Send Message
Share Review
Report Review

False advertising
March 7, 2023

First time costumer, I order a product on February 25 "product was on stock" I sent an email wondering about my order they never got back to me until I had to call on March 5 they told me the product was on back order that's why it was taking longer I would not order a product that was not on stock since I needed asp. And I read the cancellation policy they have pretty much u won't get that money back and just wait till they decide to ship your order this was horrific never ordering from this business again

Date of experience: March 7, 2023
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hi Alberto, we apologise for the confusion allow us to explain the cancellation policy - once an order is placed because we focus on fast shipping orders typically cannot be canceled once it has begun processing. As the item you ordered is not in stock it has not started processing and can be canceled. Please reach out to our customer support and we can take care of that for you!

Colorado
1 review
7 helpful votes
Follow Frank F.
Unfollow Frank F.
Send Message
Share Review
Report Review

Same as other reviews
April 21, 2019

Haven't even got product yet and it shipped immediately from when I ordered a week ago. Would love to return the product already so I don't give this company business but from the sounds of things they would make it near impossible. Don't order from them, save yourself some time and frustrating days waiting and there is no easy way of returning a item. Your stuck with it from their lack customer service and respect for customers.

Date of experience: April 21, 2019
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Hello Frank,
Thank you for your honest feedback. I believe I have located your order for the item 50347. This order was shipped out on 4/15/2019, the day after the order was placed on our website. The shipping method that was chosen was FedEx-SmartPost. This shipping method involves the order shipping out FedEx and then changing hands to USPS. We quote about 8-10 business days for a SmartPost delivery. Your orders tracking has a delivery date to USPS of 4/22. Your tracking number was emailed to on 4/15 at 3:15 pm to the email address that we have on file. You will be able to track your orders progress on FedEx up until the 22nd, after which you will have to track the progress on the USPS website. For faster shipping on your next order, we recommend FedEx Ground or Home. We quote 4-8 business days for those methods and the shipper does not change. In regards to a return, your items carry a 90-day return warranty. If you would like to ship the items back after you have received them we would be happy to provide you with a full refund of the cost of the product. Please feel free to contact us directly at Help@Eastwood.com. I hope this has cleared up any and all confusion. I apologize for the inconvenience this has caused you.
Thank you and have a nice day

North Carolina
2 reviews
1 helpful vote
Follow Sarah M.
Unfollow Sarah M.
Send Message
Share Review
Report Review

An item, purchased through Amazon, was returned for a refund via UPS.
The item was received by Eastwood, (as tracked by UPS) and my money was refunded.
A year later they are about to send my "unpaid bill" to a collection agency?
I called the company and there was a mix up related to Amazon returns. The customer service rep took care of it immediately and they agreed it was an error on their part. Phew! Things like this happen from time to time but they were quick to set things right.

Date of experience: May 7, 2022
Customer S. Eastwood Rep
over a year old

Thank you Don for your review. We appreciate your understanding in the mistake. Once again sorry about the mix up.

Overview

Eastwood has a rating of 1.6 stars from 163 reviews, indicating that most customers are generally dissatisfied with their purchases. Reviewers dissatisfied with Eastwood most frequently mention customer service, next day and credit card. Eastwood ranks 523rd among Auto Accessories sites.

service
72
value
64
shipping
65
returns
39
quality
48
This company responds to reviews on average within 1 day